
Dept® is een van de Enterprise klanten die we bij TMC ALM bedienen als Atlassian Platinum Enterprise Partner. Lees hieronder de case over hoe we hen hebben geholpen met hun Atlassian vraagstuk.
Over Dept®
Dept® is een full service digital agency die wereldwijd brands helpt voorop te blijven lopen door marketing en tech te combineren. De snelgroeiende organisatie en internationalisering bracht Dept® nieuwe uitdagingen met de Atlassian stack, waardoor er behoefte was aan meer expertise op dit vlak.
Dept® gebruikt zowel Jira als Confluence voor interne projecten en documentatie, alsook voor het projectwerk voor klanten. Daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van de Atlassian producten Opsgenie, Trello en Bitbucket, samen met verschillende apps uit de Atlassian marketplace.
Voor aanvang van de opdracht heeft Dept® een shortlist gemaakt van 10 potentiële partners en is er uiteindelijk voor ons als Atlassian partner gekozen door onze pragmatische manier van werken en korte lijntjes. Lees hieronder verder over hoe wij deze klant hebben geholpen met hun vraagstukken.
Het vraagstuk
Zoals bij veel snelgroeiende bedrijven, liep Dept® tegen de uitdaging aan om tientallen Atlassian omgevingen in verschillende landen te beheren.
Dept® had de wens om deze omgevingen, uiteenlopend van Server tot Cloud, te consolideren en vanuit een centraal punt te kunnen beheren. Daarvoor zochten zij een Atlassian partner die hen kon helpen om op een pragmatische manier hun Atlassian stack beter beheersbaar te maken. Ook waren er ook inhoudelijke vragen over de Atlassian Cloud oplossing, licentie structuur en schaalbaarheid.
Onze aanpak
Als Atlassian partner lag onze focus om Dept® te helpen met het makkelijker beheersbaar maken van de uiteenlopende Atlassian omgevingen in verschillende landen. Het ging hierbij niet alleen om de nieuwe inrichting, maar ook over het opzetten van governance en het overdragen van beheer kennis.
De meer dan 20 Atlassian omgevingen draaiden met verschillende versies op Server (on-prem) als ook op Atlassian Cloud. Dit soort situaties zien wij veel terug bij bedrijven die binnen korte tijd hard zijn gegroeid.
Daarom hebben we eerst een plan van aanpak gemaakt om te kijken wat de beste route was naar meer overzicht, duidelijkheid en structuur. Daaruit vloeide ons voorstel om de hele stack van Dept® naar Atlassian Cloud Enterprise over te brengen.
Een bijzonder feitje: met deze migratie hebben wij als Atlassian partner een van de eerste Cloud Enterprise oplossingen van Europa geïmplementeerd.
“De keuze voor TMC als onze Atlassian partner was doorslaggevend door hun pragmatische aanpak. Die aanpak herkenden wij terug in onze manier van werken voor onze eigen klanten.”
– Leon Van Rees, Global Head Of Information Technology at DEPT®
Onze werkwijze
Als partner met jarenlange ervaring en focus op Atlassian Cloud weten we hoeveel impact zulke grote transformaties hebben voor bedrijven. Daarbij gaan we zorgvuldig te werk op een Agile en kort-cyclische manier, om ervoor te zorgen dat precies duidelijk is wat er nodig is van wie.
Denk aan het organiseren van bijvoorbeeld workshops om alle verfijningen, die nodig waren voor optimaal gebruik van de tooling, naar boven te halen. Ook hebben we iedere projectweek een kort maar krachtig stuurgroep overleg gehouden, wat ervoor zorgde dat de neuzen dezelfde kant op bleven staan en we snel konden bijsturen waar nodig.
De werkzaamheden bestonden vervolgens uit consolidatie, inrichting, configuratie en het opleiden van het IT support team zodat deze zelfredzaam zou worden. Daardoor konden de écht complexe vraagstukken op efficiënte wijze door onze eigen consultants worden opgepakt.
Het resultaat
Door de keuze voor de Atlassian Cloud Enterprise oplossing konden er, relatief eenvoudig, verschillende Atlassian sub-instances opgericht worden per land. Hierdoor konden de teams hun eigen specifieke werkwijze aanhouden en kon de tooling deze werkwijzen optimaal ondersteunen.
Vandaag de dag zijn we nog steeds dé Atlassian partner en aanspreekpunt voor Dept®. Daardoor kunnen we zowel Dept® als Atlassian scherp houden op het gebied van trends met betrekking tot Atlassian tooling en wensen vanuit onze Cloud Enterprise klant delen met Atlassian. Op die manier zorgen we er samen voor dat zij alles uit de tooling kunnen halen om verder te groeien in de toekomst en Atlassian realtime feedback krijgt uit het veld.
“TMC houdt ons scherp en op de hoogte van alle veranderingen op het gebied van Atlassian tooling en werkwijze.”
Meer weten?
Weten wat TMC voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem hier contact met ons op.