De Jackpot van Samenwerking: Atlassian Optimalisatie voor NLO

Klant & aanleiding

Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland. Onder hun beheer vallen negen gerenommeerde spelmerken, waaronder Staatsloterij, Lotto en Eurojackpot. Jaarlijks draagt de Nederlandse Loterij een significant deel van haar resultaat af aan goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn, aan de Nederlandse sport via NOC*NSF en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën.

De teams binnen Nederlandse Loterij misten uniformiteit in hun werkmethoden met Atlassian-tools, wat de interne samenwerking belemmerde. De organisatie voelde de behoefte om meer uit de functionaliteiten van deze tools te halen, wat leidde tot de zoektocht naar een expertpartner voor implementatie en optimalisatie.

 

“Je merkt dat vragen uit de organisatie complexer worden omdat de interne kennisuitwisseling is gestegen. En dat is waar je als organisatie naartoe wilt: dat de kennis intern breder wordt belegd en dat we daar onderling antwoord op kunnen geven en krijgen.”

Aanpak

Als Atlassian-partner begonnen we met een grondige analyse van de huidige situatie bij Nederlandse Loterij. We identificeerden bestaande problemen, onderzochten hoe de teams de tools gebruikten en ontdekten welke functionaliteiten ontbraken of niet optimaal werden benut. Voordat we overwogen externe oplossingen toe te voegen, zorgden we ervoor dat de bestaande Atlassian-tooling optimaal werd gebruikt. Automatisering stond centraal om overbodige handmatige taken te minimaliseren.

com011
com109
a1036ee1-6a20-4029-9021-105814b31bf2

Oplossing

De oplossing bestond uit het inzetten van bestaande Atlassian-functionaliteiten waarvan teams voorheen niet op de hoogte waren.

Overbodige externe apps werden geëlimineerd en er werd gewerkt aan het opzetten van Jira projecttemplates voor geautomatiseerde processen. Een uniforme Agile werkmethodiek werd door de hele organisatie geïmplementeerd, en er werd extra aandacht besteed aan het overdragen van gebruikers- en beheerkennis.

Wil je weten hoe we jouw bedrijf kunnen helpen?

Bel ons:

+31 88 862 2180

Meer case studies